Snuva och träning...

Var hemma igår, var ju inte riktigt kry skulle man ju kunna kalla det...

På kvällen hade jag vaknat till något och tränande lite med Chip här ute på gräsmattan.
De är ju bara 1,5 vecka tills nästa tävling så jag känner att de behövs, de är ju en ny klass och allt...

Tränade på rutan, den går jättebra om jag "låtsas" lägga dit en belöning, om jag skickar honom utan att "något" ligger i rutan så stannar han bara halvvägs... Hmm har nog lite att jobba på tills nästa lördag... Helt klart...

Fjärrdirrigeringen: Den fungerar faktiskt riktigt bra, han har inte kryptendenser där i alla fall, som brukar vara de vanligaste problemet... Kan få något svårt till sittandet om jag gett föt skarpt kommando till ligg... Men där har jag ju bara mig själv att skylla, jag får tänka till lite själv =)

Inkallande med ställande: Även det  helt nytt för killen, ville inte börja lära in det innan vi lämnat ettan... Men han kommer som ett skott, stannar helt okej. Kom dock på att jag inte kan lägga belöningen bakom honom innan inkallningen. För när jag kallade in, så vände han sig så fint bak och tog bollen och kom sen till mig... Hmm.. Den rackaren... :P

Apporteringen: Het het het på apporten är han ju som vanligt, ut som ett skott, men där måste en korrigering komma då han "tassar" apporten innan han plockar den. Behöver finslipa greppandet och mera tempo på vägen tillbaka. Ut och plocka är ju kul, men hur kul at det att springa tillbaka till matte och ge bort den där superkula döda grejen??? (Ur en schäfers perspektiv :P) Ingångarna med apporten behöver även tränas mera...

Ojoj... Vad mycket det blev... De andra momenten ska ju sitta så, ja vi får se.

Det är ju platsliggningen utom synhåll som blev disco sist, men med lite kontrollerad störning så ska de nog gå. Hoppas jag =/ Men men känner jag att vi inte kommit hela vägen kan man ju faktiskt stryka sig... =P
Men jag vet ju hur jag är, gode mycket tävlingsmänniska, så om någon kunde ta lite av de ur mig så varsågod...


Jamen de var nog all hund för idag... =P

Ikväll kommer hjärtat hem... *lycklig*

Hoj

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall