Hoppa is the shit! =)

Jaaaaaa... Vi har gjort de!!!

Vi har gallopperat, flera gånger dessutom, hihi... Snacka om att bli barnsligt glad för de lilla här i livet ♥

Jag var och tittade då Tea red killen på lektion, de skötte sig och var superduktiga båda två!

Efter lektionen var jag ju ridsugen såklart *L* och jag hoppade upp, Anna var kvar efter lektionen och vi kollade lite om Tage kunde fatta galopp bara på långsida och volt, och de gick som innan... inte alls .... hmmm..
Han förstod inte vad jag menade och en sak e säkert, killen KAN trava.... hehe

Men i ridhuset skulle Jesse just till att hoppa och den briljanta ideén blev att hoppa ett hinder och se om galoppen kom efter det om han kom ur balans... Kör i vind och vi provade, först och främst måste killen trott att hans nya matte var skvatt galen att han skulle vara tvungen att passera färglada bommar som såg som smått läskiga ut... men det LYCKADES!!! Vi tog de 2 små kryssen (20-30cm) och vände rätt tvärt efterår och då blev de ju helt rätt... och då killen fick beröm för hur duktig han var så galloperade han fint efter hindrerna i båda varv och vi behövde inte alls bli ledsna och missförstå varanndra... =) LYCKA i mitt hjärta...

Anna sa något om att det var som om jag hade fått två godispåsar i en och samma ... Både galoppera och hoppa... hihi

Så jag är så lycklig så lycklig... Och min häst är den finaste och bästa i världen...

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall