Underbar, älskad och saknad...

Själv..

Sånt ger tid till funderingar, de kan väl vara sunt men inte alltid bra!
Det är högtidsdags igen och jag hatar det lika mycket varje gång, vad firar folk?? Jag förstår mig då rent inte på det...

Imorgon är det 9 år sedan jag sist pratade med min mamma.. Vi satt i hennes kök, hon hade klippt och färgat håret och jag har aldrig sett henne så vacker! Jag sa det till henne, hon såg ut som ett bekymmer aldrig hade passerat hennes ansikte. Lugn, harmonisk slät och vacker... Hon hade hasselbackspotatis i ugnen och lite vardagslyxmiddag var planen..
Att det skulle vara vår sista kaffekopp tillsammans och att jag aldrig mera skulle få se henne i livet fnns det inte en tanke på...

De gör fortfarande ont.. Men det är mer och mer sällan jag slår ditt nummer med automatik för att höra din röst.. Men det har varit perioder då jag verkligen har behövt dig.. Då jag inte velat annat än vara där du är!

Den årsdagen är en kluven dag.. I 1 år och 364 dagar var det världens sämsta dag! Men av någon anledning, vilken de nu vara månde, så föddes ditt första barnbarn då! Det är nästan så att jag tyckte det var läskigt, jag hade berättat för de flesta att jag föder gärna vilken dag som helst men inte andra maj.. Över tiden gick jag och klockan slog tolv, blev andra maj och 10 minuter senare började mina värkar...

Hon är vacker min Tyra, 7 år blir hon nu, frågar ofta frågor om dig och önskar vi kan gå på din "begravelse" Jag är fortfarande riktigt usel på att vara på din grav...

Huu..

Just nu känner jag faktiskt mest för att gå och lägga mig och vakna upp och det är någonstans mitt i sommaren, varmt och skönt och massa gammalt skit har bara blåst förbi utan att jag ens behövde uppleva det...


Kommentarer
Skrivit av: Åsa

Kram gumman. Du ÄR inte ensam och jag tror att det finns en anledning till att Tyra föddes just den dagen . En hälsning från din mamma, en alldeles underbar liten tjej <3

2012-05-01 @ 13:15:45
Skrivit av: Linda

Åh vännen, många stora kramar till dig, säger som Åsa, det finns en mening med att Tyragumman kom just den dagen. älskar dig min fina vän.

2012-05-01 @ 20:45:49
Skrivit av: Anna

Önskar att jag kunde lindra din smärta på något vis och göra dig hel.

2012-05-03 @ 23:15:04









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall