Vägskäl

Du kommer till dom många gånger i livet, då du har fler än ett alternativ om hur man ska gå vidare i livet... Ibland är det lätt att välja och andra gånger är det svåra beslut som måste tas för att välja riktning.

Varje litet beslut man tar förändrar den framtid man ska ha och det gäller att välja rätt ibland, vissa saker spelar mindre roll men vissa är genuint viktiga...

De känns som jag kommit fram till ett viktigt sådant just nu och jag vet inte vad jag ska göra!! Just nu står jag bara där och glor för jag kan inte välja... För frågan är ju om man väljer den ena och ångrar sig, finns det då en genväg över till den andra.. eller kan man gå tillbaka och välja rätt om det verkligen blev fel?? Tänk om den ena är en enkelriktad återvändsgränd, vem blir lidande för de?? Berör det någon annan än mig själv??

Ibland önskade jag mig liten, att jag hade någon annan som kunde bestämma alla svåra saker åt mig, tyvärr finns inte den möjligheten..

Men det är sånna här dagar jag verkligen saknar min mamma, jag vill sitta vid hennes köksbord och kräkas ut alla saker jag har i mitt huvud. Jag vill ha hennes svar och hennes råd... Och ibland känns allt bättre bara man har fått uttrycka tankarna i ord, även om det inte finns något rakt svar på dom..

Vem i världen kan man dela detta med??




Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall